sobota, 22 września 2012

grafika
Tytuł: Zemsta
Autor: Sharon Osbourne
Wydawca: Telbit
Ilość stron: 400

"Dwie siostry. Jedno marzenie. Lepsza bierze wszystko."

Znacie Sharon  Osbourne? Tak, tak, to ta żona slynnego rockmana Ozzy'ego Osbourne'a. A dokładniej, Sharon jest brytyjską aktorką, ma trójkę dzieci: Aimee, Kelly i Jacka. Możecie ich znać z popularnego niegdyś programu na MTV "Rodzina Osbourne'ów". Po rozstaniu Ozzy'ego z zespołem Black Sabbath, Sharon została menadżerką męża. Jest ona też jurorką w amerykańskiej edycji "Mam Talent!". Postanowiła wykorzystać doświadczenie jakie zdobyła w showbiznesie i napisać książkę.

Margaret Michaels już jako mała dziewczynka marzyła o sławie, więc mając szesnaście lat opuściła rodzinny dom w Sheffield i udała się do Londynu, aby podbić serca tamtejszej społeczności. Niestety, jak to często bywa, nie wszystko szło po jej myśli. Mieszkanie miała malutkie a w nim nieznośną współlokatorkę, do tego wszystkie przesłuchania szły nie tak jak zaplanowała. Udało jej się jednak znaleźć pracę w barze, aby zarobić na utrzymanie. To właśnie tam poznała Derecka Stone'a. Przystojny, uroczy a przy tym niesamowicie tajemniczy mężczyzna. Wstrząsnął jej światem i sprawił, że nic już nie było takie same. Do czasu, aż zaszła w ciążę. Dereck uciekł z jej współlokatorką, zostawiając ją samą ze wszystkim na głowie. Na szczęście z odsieczą przybył jego niezastąpiony brat George, który wyciągnął Maggie z dołka.

Opowieść o Maggie to jedynie wstęp do historii. Tak naprawdę zaczyna się ona od jej dwóch córek: Chelsea, którą spłodził Dereck oraz jej młodszej siostry Amber, córki George'a. Margaret faworyzuje Amber i stara się zrobić wszystko, by jej ukochana córeczka zabłysnęła i pokazała światu na co ją stać. Niestety rolę w nowym serialu emitowanym przez BBC otrzymuje Chelsea, która nawet nie planowała wzięcia udziału w przesłuchaniu. Dziewczyny rosną, dojrzewają i obie chcą zostać światowymi gwiazdami. Tylko czy świat jest gotowy na przyjęcie ich obu? Świat showbiznesu jest niezwykle okrutny i nie obejdzie się łagodnie nawet z kochającymi się za młodu siostrami.

Sięgając po ten tytuł, nie spodziewałam się tak fantastycznej i porywającej historii. Książka dosłownie pochłonęła mnie, a ja z każdym kolejnym słowem byłam ciekawa jak życie Amber i Chelsa się potoczy. Dwie obiecujące, młode dziewczyny. Jedna od początku wspierana przez matkę, druga odstawiona na bok. Której się uda, a która pójdzie na dno. Na co dzień nie czytam żadnych pudelków, kozaczków i innych tego typu portali. Nie interesuje mnie życie gwiazd. Mam swoje i to nim staram się zająć. W tej książce jednak jest coś magnetyzującego, coś co sprawia, że chce się sięgnąć po więcej i zatopić w życie tych wyimaginowanych gwiazd.

Książka jest absolutnie dopracowana w każdym szczególe. Sharon dzięki swojemu doświadczeniu pokazała, jak życie przeciętnej osoby może się zmienić. W jednej chwili możesz być na szczycie, w drugiej natomiast na samym dnie. Osoby, którym ufasz, nie zawsze na to zaufanie zasługują, natomiast osoby, które często osądzamy, są wobec nas w porządku. Jako osoba popularna nie wiesz kto jest w stosunku do Ciebie fair a kto nie. W tym świecie fałsz, obłuda i seks są drugą jednostką monetarną.

Uważam, że książka Sharon spodoba się każdemu. Po jej lekturze na pewno w troszkę inny sposób możemy spojrzeć na celebrytów. Ich życie ma naprawdę bardzo dużo plusów, ale chyba jeszcze więcej minusów. Jeżeli więc jesteście ciekawi debiutu żony Ozzy'ego jak najszybciej sięgnijcie po ten tytuł! 


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję portalowi zaczytajsie.pl

16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tą kobietę, silną i barwną w odróżnieniu od wielu mdłych gwiazdeczek. Książkę chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam nigdy książki o podobnej tematyce, a lubię zagłębiać się w nowe rejony życiowe. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro spodoba się każdemu, to i ja z chęcią dam jej szansę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie bardzo ciekawi jej debiut ksiażkowy. Myślę ze ta pani zna od podszewki świat o którym pisze i może to być bardzo interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że właśnie dzięki temu, że tak dobrze zna ten świat wyszło coś ciekawego i wartego przeczytania ;)

      Usuń
    2. No właśnie, ja na pewno sięgnę, bo to Sharon Osbourne! :D

      Usuń
  5. Spodobałaby mi się na pewno, poza tym już okładka przykuwa uwagę, więc łatwo będzie o niej nie zapomnieć podczas kolejnego buszowania po księgarniach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wielkim fanem Ozzy'ego, więc z samej ciekawości muszę przeczytać co napisała Sharon :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm nawet nie wiedziałam, że napisałą ksiażkę. Zachęciłaś mnie do tej pozycji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kto by pomyślał, że gwiazda reality show napisze tak dobrą książkę. Widać ma kolejną zdolność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się tego po niej nie spodziewałam, ale jak widać ludzie bywają bardziej utalentowani, niż można by było przypuszczać ;D

      Usuń
  9. Miałam dylemat między tą książką, a "Niebo nad Maralal...". Widzę, że dobrze, że wybrałam "Niebo...", ponieważ Tobie została "Zemsta". ;) Muszę przyznać, że wciąż mam na nią ochotę, a Twoja recenzja mnie w tym utwierdza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ci dobra kobieto! Dzięki Tobie mogłam przeczytać tę świetną książkę! :P

      Usuń